Mariager Skole

Mariager Skole er en folkeskole med ca. 350 imødekommende og engagerede elever fordelt på 0.-9. årg. Der er 46 fastansatte medarbejdere på skolen. Vi er en skole med høje ambitioner på vores elevers vegne, og vi ønsker at understøtte eleverne i et realistisk og ambitiøst selvbillede, som vil kunne understøtte deres motivation og læringslyst.  Byen og Mariager Skole ligger i skønne omgivelser tæt ved fjord og skov, hvilket man benytter sig af i dagligdagen. I løbet af det kommende år går vi i gang med en omfattende renovering af skolens læringsmiljøer, faglokaler og udearealer – her får du mulighed for at være med i en spændende og involverende proces.

På Mariager Skole tror vi på, at vores opgave er mere end at skabe høj faglighed. Vi skal være med til at uddanne og danne eleverne i et tæt samarbejde med forældrene, således at de udnytter såvel deres faglige som deres personlige potentiale bedst muligt, og de bliver velforberedte til det liv, der venter dem efter folkeskolen.

På Mariager Skole arbejder vi ud fra fire grundlæggende værdier, der fungerer som skolens menneskelige og professionelle kompas i forhold til vores arbejde:

▪ Tillid

▪ Ordentlighed